Over mij

In deze blog schrijf ik voornamelijk over mijn wandelingen in de natuur en deel ik wat foto's met jullie. Liefde voor de natuur en fotografie is me met de paplepel ingegoten, als kind al struinde ik graag rond tussen bloemetjes en vlindertjes. Daarbij ben ik gek op bergachtige en ruige landschappen. Mijn ouders filmden en fotografeerden ook, en ik had dan ook al jong een eigen camera'tje. Af en toe plaats ik wat foto's van momentjes buiten de natuur, maar waarvan ik denk dat ze leuk/mooi zijn om met jullie te delen. Mijn foto's maak ik met een SonyA7III en diverse lenzen van Sony. Macrofotografie en landschapsfotografie zijn mijn grote uitdagingen. Sinds maart 2023 heb ik ook nog een zgn. bridge-camera, de Sony RX10 mark 4.

21-08-2024

Braunwald - korte vakantie in Zwitserland

Mijn laatste blog dateert alweer van voor mijn vakantie. Zoals beloofd, een blog over mijn vakantie. In juni ben ik een week in Braunwald in Zwitserland geweest. Braunwald is een autovrij dorp dat boven het dal van de Linth ligt, in het kanton (provincie) Glarus. Ik ken Zwitserland goed, maar dit hoekje nog niet. 

Ik kwam in Braunwald aan in dichte mist, het miezerde en ik was blij met mijn donsjackje want de temperatuur was niet bepaald zomers. Maar de volgende ochtend klaarde het op en kon ik vijf dagen achter elkaar een mooie wandeling maken. Daarna hield het mooie weer op, en terwijl het buiten onweerden en de regen met bakken uit de lucht viel, moest ik me maar in het hotel vermaken, want veel vertier biedt het dorpje Braunwald verder niet.

In deze vakantie heb ik vooral veel gewandeld, en slechts af en toe een foto gemaakt. Onderstaand een kleine selectie.

Een mooie Beemdooievaarsbek

Voorjaarsgentianen, ik hou vooral van de kleur

En een mooie Brede Orchis

De Konininnepage

Uitzicht vanaf mijn balkon, op een regenachtige dag

Zomaar onderweg, de bewolking trekt op en er volgt een mooie dag

De mooie Oberblegisee, ook hier is de bewolking nog aan het optrekken

De alp Bräch Oberstafel, mooi gelegen tussen de bergen

En nogmaals, heel in de verte nu, de Oberblegisee

En tot zover een paar foto's. Meer zat er deze vakantie niet in. Het viel me op dat er ook hier in Zwitserland bedroevend weinig vlinders rond fladderden. Nu had ik ook de pech, dat door het eindelijk mooie weer, de boeren onmiddellijk overal begonnen te maaien en hooien. Daarmee werd een groot deel van de bloemen mee gemaaid. 

Begin oktober ga ik nog een keer, en dan hoop ik weer wat meer te fotograferen. Voor nu probeer ik ook in Nederland wat mooie highlights van de zomer mee te pikken wat betreft fotografie.

1 opmerking:

  1. Ha Annemarie,
    je laat niet veel foto's zien, maar ze zijn wel prachtig.
    Mooie bloemen; pfoe, die orchis, en een koninginnepage. Vochtig weer is meestal niet zo prettig, maar die wolken tussen de bergen vind ik altijd wel fascinerend om te zien.
    Je laatste foto is een heel mooi beeld, zo met dat meer hoog tussen de bergen.
    Ik wens je alvast voor oktober fijn fotoweer en veel plezier.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gelezen. Laat gerust een reactie achter (verschijnt na goedkeuring).