Over mij

In deze blog schrijf ik voornamelijk over mijn wandelingen in de natuur en deel ik wat foto's met jullie. Liefde voor de natuur en fotografie is me met de paplepel ingegoten, als kind al struinde ik graag rond tussen bloemetjes en vlindertjes. Daarbij ben ik gek op bergachtige en ruige landschappen. Mijn ouders filmden en fotografeerden ook, en ik had dan ook al jong een eigen camera'tje. Af en toe plaats ik wat foto's van momentjes buiten de natuur, maar waarvan ik denk dat ze leuk/mooi zijn om met jullie te delen. Mijn foto's maak ik met een SonyA7III en diverse lenzen van Sony. Macrofotografie en landschapsfotografie zijn mijn grote uitdagingen. Sinds maart 2023 heb ik ook nog een zgn. bridge-camera, de Sony RX10 mark 4.

06-01-2023

Heel even winter

Een blogje met de 12 mooisten van 2022, dat is me niet gelukt. Ik ben al blij dat ik weer een beetje in het ritme van het bloggen zit. Inmiddels wordt mijn blog al weer wat meer bekeken, dus dat motiveert wel om te proberen regelmatig iets te posten.

Later we even terug gaan naar december 2022. Na weken van zacht weer, nattigheid, grijze luchten, kortom niets wat ook maar in de verte op winter leek, was het dan toch een paar dagen wat winters. Lichte vorst, rijp, en uiteindelijk spek- en spekglad in het weekeinde. 

Normaal gesproken heb ik op donderdag altijd van alles te doen, maar ik besloot om lekker de boel de boel te laten. Met een broodje en een thermosfles koffie mee in mijn fototas wandelde ik om 09:00 uur de duinen in. Ik moest wel naast de verharde paden lopen om niet uit te glijden, maar wat was het genieten!!

Onderstaand een paar foto's om jullie even mee te laten genieten. De landschapsfoto's zijn gewoon gemaakt met mijn iPhone overigens, had geen zin om met twee camera's om mijn nek rond te wandelen. De foto's van de vogels zijn met mijn camera en 100-400mm lens gemaakt

Geniet maar mee:




De laatste foto is gemaakt langs één van de nieuwe natuurvriendelijke oevers, die recentelijk in de Amsterdamse Waterleidingduinen zijn aangelegd. Het loont beslist om er eens langs te wandelen. Ik ben heel benieuwd hoe de natuur zich hier gaat ontwikkelen.


De IJsvogeltjes vallen wel op, zo in het winterse landschap. Ik zag er behoorlijk veel op deze dag.



Een mooie Dodaars, meestal zijn ze me te snel af en duiken onder, maar deze bleef een tijdje heerlijk genieten van de zon. Ben blij met deze foto's.

Al vrij vroeg in de ochtend zag ik deze Wilde Zwaan, op een wat ongebruikelijke plek. De rest van de familie kwam ik elders tegen, maar die waren aan het slapen. Daarvan later hopelijk nog foto's.

5 opmerkingen:

  1. Wat was het toch mooi, die paar winterse dagen. Jij hebt er ook volop van kunnen genieten. Prachtige landschaps foto's, dat vind ik zelf toch wel moeilijk om te fotograferen. Gaaf de ijsvogel, die liet zich die dagen echt veel zien. En de wilde zwanen, ook zo mooi in het winterse landschap. Ik hoop echt dat we in 2023 toch nog een beetje winter krijgen, maar voorlopig zit het er niet in.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Annemarie,
    wat heerlijk om hier van jouw prachtige winterbeelden te kunnen genieten. Wat is de AWD dan mooi. Extra leuk ook, de ijsvogel in die witte omgeving én mooie beelden van de dodaars; die laat zich ook niet zo vaak fotograferen.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige winterse landschapsfoto's heb je gemaakt in de AWD. Ook de foto's van de ijsvogel en de wilde zwaan zijn erg mooi. Het was dan ook heel erg genieten van de witte wereld. Hopelijk krijgen we nog een aantal van deze mooie dagen.
    Even wat anders: ik vond het erg leuk om je blogs over Zwitserland te lezen. Ook ik ben met mijn ouders op vakantie naar Zwitserland geweest en ben in dezelfde omgeving als jij geweest. De eerste keer dat ik daar kwam was in 1969, ik was toen 8 jaar oud. Nog steeds (heel wat jaartjes ouder) ga ik met Rob, mijn man, bijna ieder jaar in augustus/september terug naar Zwitserland en geniet daar nog steeds volop.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je compliment Annette, en wat leuk dat je ook nog steeds een Zwitserland-fan bent.

      Verwijderen
  4. Hoi Annemarie
    De voor mij vertrouwde landschappen staan er mooi op. Net als jij ben ik benieuwd hoe de aanpak van Waternet effect gaat hebben op het oevers van de kanaaltjes. Dodaarsjes zijn ontzettend oplettend. Je bent er goed in geslaagd om ze op de plaat te krijgen. Tenslotte de wilde zwaan. We mogen blij zijn dat ze ook deze wintermaanden weer zijn geweest.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gelezen. Laat gerust een reactie achter (verschijnt na goedkeuring).