Over mij

In deze blog schrijf ik voornamelijk over mijn wandelingen in de natuur en deel ik wat foto's met jullie. Liefde voor de natuur en fotografie is me met de paplepel ingegoten, als kind al struinde ik graag rond tussen bloemetjes en vlindertjes. Daarbij ben ik gek op bergachtige en ruige landschappen. Mijn ouders filmden en fotografeerden ook, en ik had dan ook al jong een eigen camera'tje. Af en toe plaats ik wat foto's van momentjes buiten de natuur, maar waarvan ik denk dat ze leuk/mooi zijn om met jullie te delen. Mijn foto's maak ik met een SonyA7III en diverse lenzen van Sony. Macrofotografie en landschapsfotografie zijn mijn grote uitdagingen. Sinds maart 2023 heb ik ook nog een zgn. bridge-camera, de Sony RX10 mark 4.

30-11-2022

Workshop roofvogelfotografie

Alweer een paar maanden geleden heb ik een workshop roofvogel-fotografie gedaan, bij De Valk Roofvogels in Lunteren. Fotograaf Richard Verroen begeleidde de workshop. Natuurlijk ga ik in deze blog geen in's en out's over de workshop verklappen, als je graag meer wil weten raad ik je aan om ook zo'n workshop te volgen.

Maar ik wil natuurlijk wel een paar foto's laten zien die ik op deze ochtend heb gemaakt.



Als eerste mocht deze jonge Hop voor ons poseren. 



Deze Havik vond ik zelf een prachtig fotomodel, en door het zachte groene gras er omheen vind ik het ook goed geslaagde portretten.


Een prachtig Steenuiltje



Deze Laplanduil had helemaal geen zin om mee te werken. 
Wat een heerlijk koppie, ik vind die uitstraling zo geweldig.



En deze dan, een prachtige Sneeuwuil.


Giervalk, zelf dacht ik dat deze foto totaal mislukt was, maar dit heeft toch wel iets.


"Gewoon" een Buizerd



En dit zijn wel mijn favoriete foto's van de dag, deze prachtige Oehoe.


En met dit statieportret van de Oehoe sluit ik de fotogalerij af.

Natuurlijk kwamen er nog meer vogels voor de lens, en heb ik van alle vogels nog veel meer foto's. Zo'n ochtend fotograferen levert al snel duizend foto's op, een hele uitzoekerij. Vandaar dat het ook even heeft geduurd voordat ik dat voor elkaar had.

2 opmerkingen:

  1. Ha Annemarie,
    je hebt het bloggen wel fiks te pakken nu. ☺
    Maar die vogels laten ze leuk zien daar hè; mijn echtgenoot is daar deze zomer ook een keer geweest, heeft ook een heel gave ochtend beleefd daar.
    Jij laat hier supermooie en bijzondere beelden zien. Mijn favorieten zijn nr. 5, 13 en de serie van de oehoe is helemaal gaaf, met nr 21 nog als uitschieter. Wat een topper is dat.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, en ik wil zeker daar eens een workshop gaan doen, met name uilen en vogels als hop en bijeneter staan nog op mijn wensenlijstje en dat kan daar heel goed. Ik hou de site van De Valk in de gaten.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gelezen. Laat gerust een reactie achter (verschijnt na goedkeuring).