Over mij

In deze blog schrijf ik voornamelijk over mijn wandelingen in de natuur en deel ik wat foto's met jullie. Liefde voor de natuur en fotografie is me met de paplepel ingegoten, als kind al struinde ik graag rond tussen bloemetjes en vlindertjes. Daarbij ben ik gek op bergachtige en ruige landschappen. Mijn ouders filmden en fotografeerden ook, en ik had dan ook al jong een eigen camera'tje. Af en toe plaats ik wat foto's van momentjes buiten de natuur, maar waarvan ik denk dat ze leuk/mooi zijn om met jullie te delen. Mijn foto's maak ik met een SonyA7III en diverse lenzen van Sony. Macrofotografie en landschapsfotografie zijn mijn grote uitdagingen. Sinds maart 2023 heb ik ook nog een zgn. bridge-camera, de Sony RX10 mark 4.

26-11-2022

Herfstfotografie Zwitserland - deel 4

En toen was het alweer de laatste dag van deze vijfdaagse masterclass landschapsfotografie. Opnieuw bezoeken we enkele prachtige foto-lokaties en opnieuw ga ik "te water" voor een foto.

Soms sta je op een plek waar het allemaal niet zo lijkt te lukken. Dat was op de eerste lokatie van vandaag het geval. De helling was glibberig, het was miezerig grijs weer met een saaie lucht, ik miste een beetje het echte herfstgevoel hier. Maar eenmaal thuis toen ik door de foto's bladerde, vond ik dat deze er toch mee door kon.


En ook aan deze foto's zit een verhaaltje. Langs de oever van dit meertje liep een eenvoudig en breed wandelpad. Daar waar een stroompje water richting dal liep, was een mooie houten vlonderbrug gemaakt. In eerste instantie had ik mijn statief plat op die vlonder gezet en maakte een foto. Maar het zinde me niet helemaal. Dus ik liet me voorzichtig voor de vlonder in het water zakken. En ja hoor, ik kon staan. Vanuit mijn positie probeerde ik vervolgens mijn statief, met camera er nog op, te pakken om die in het water op te stellen. En daar ging het bijna heel erg mis..... één poot van het statief bleef hangen tussen twee plankjes en mijn apparatuur dreigde even te gaan zwemmen. Mijn hartgrondig "k*t" was wel de redding, een reisgenoot was in de buurt, kwam aangesneld en kon nog net mijn spulletjes grijpen. Phoe hé ..... Maar goed, eenmaal met alles te water kwam dan toch weer het gewenste plaatje. 

En weer door ..... 



We rijden alvast een stukje terug, en parkeren de auto op een plek met diverse riviertjes, watervallen en uitzichten. Hier kon iedereen weer een plek zoeken voor een foto. Ik klom een stukje langs deze waterval omhoog. De eerste foto is genomen vanaf de linkerkant. Daarna ben ik terug gelopen en langs de andere kant omhoog gelopen. Hier heb ik wat meer ingezoomd op het water. Dit spelen met filter en lange sluitertijden vind ik toch wel heel erg leuk, en een uitdaging omdat ik het water ook weer niet te verstild wil hebben, er mag nog best een beetje dynamiek in zitten. Dit water stroomde op sommige plekken vrij hard en dan krijg je snel zo'n witte vlek in je foto. Maar uiteindelijk ben ik ook blij met dit resultaat.

En met deze foto sluit ik de officiële foto's van deze vakantie af. Ook deze lokatie was heel mooi maar helaas werd het een beetje druilerig weer, waardoor de achtergrond en de herfstkleuren een beetje weg vielen. 

Maar ach, wat maakt het uit. Ik heb veel bijgeleerd en een hele leuke week beleefd. Het gebied en het hotel bevielen zo goed, dat ik er in juni weer heen ga. Dan zonder bijbehorende masterclass fotografie, maar gewoon om lekker te wandelen, en het geleerde nog eens in praktijk te brengen.



Ik sluit af met een paar actiefoto's. Met dank aan mijn reisgenoten.

** Einde **

1 opmerking:

  1. Ha Annemarie,
    wat fijn dat je een heel alerte reisgenoot in de buurt had, toen je camera bijna te water ging. Ik neem aan dat foto 3 degene is waar je het allemaal voor deed > dat is dan ook wel een héél mooie geworden, met de bergen op de achtergrond (is dat sneeuw wat erop ligt?), de mooie spiegeling in het meer en dan het over de rotsen klaterende water.
    De foto van jou 'on top of the world' is erg leuk.
    En leuk dat het je daar zo goed is bevallen dat je nog een keer gaat. In juni kan je vast weer heel andere beelden maken.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gelezen. Laat gerust een reactie achter (verschijnt na goedkeuring).