Over mij

In deze blog schrijf ik voornamelijk over mijn wandelingen in de natuur en deel ik wat foto's met jullie. Liefde voor de natuur en fotografie is me met de paplepel ingegoten, als kind al struinde ik graag rond tussen bloemetjes en vlindertjes. Daarbij ben ik gek op bergachtige en ruige landschappen. Mijn ouders filmden en fotografeerden ook, en ik had dan ook al jong een eigen camera'tje. Af en toe plaats ik wat foto's van momentjes buiten de natuur, maar waarvan ik denk dat ze leuk/mooi zijn om met jullie te delen. Mijn foto's maak ik met een SonyA7III en diverse lenzen van Sony. Macrofotografie en landschapsfotografie zijn mijn grote uitdagingen. Sinds maart 2023 heb ik ook nog een zgn. bridge-camera, de Sony RX10 mark 4.

23-11-2022

Herfstfotografie Zwitserland - deel 3

En zo zijn we al weer een paar dagen onderweg door het mooie en stille oostelijk deel van Zwitserland. Tot nu toe is het voor mij alleen maar genieten. Genieten jullie ook weer mee van meer foto's?





Dat vroeg opstaan vaak de moeite waard is, bewijst de bovenstaande serie foto's wel weer. Al ruim voor zonsopgang stonden we bij dit meertje. Brrr..... frisjes, de grond was mooi bevroren, en het ochtendlicht zacht van kleur. Langzaam kwam de zon over de bergen, ik vond het adembenemend. De eerste foto is gemaakt rond 7.15 uur, de 4e rond 7.52 uur. 



Toen de zon eenmaal goed op was, kwamen er wat meer wolkjes en vond ik het eigenlijk nog mooier. Wat een lijnen, wat een kleuren, en wat een spiegeling. Ik kan er nog helemaal blij van worden als ik dit terug zie.


Nadat we bij het spiegelende meer genoeg foto's hebben gemaakt, stappen we in de auto en beginnen aan de terugrit. Het duurt niet lang voordat we wederom een fotostop maken. Diverse watervalletjes trekken onze aandacht. Voor deze foto heb ik wel wat moeite gedaan. Eerst een stukje de helling op. En daarna door het water naar een ondiepe plek gelopen. Uiteraard heb ik dit eerst zonder camera-apparatuur geprobeerd. Toen dit bleek te lukken heb ik eerst mijn statief opgehaald en neer gezet. En daarna nog een keer naar de kant om mijn camera en filters te halen. Na zoveel moeite ben ik blij met het resultaat.

Maar deze mooie dag had nog meer voor ons in petto. Na een tussenstop bij de Waterspreeuw (die stop heb ik gebruikt om even de supermarkt in te lopen en wat lekkere dingen voor thuis te kopen) rijden we aan het einde van de middag naar de laatste foto-lokatie voor deze dag. En wat voor één!






Sorry voor zoveel foto's hoor, maar ik kon hier gewoon niet kiezen. Wat een mooie plek! Wie goed kijkt ziet dat de eerste foto vanaf een iets ander standpunt is genomen. Maar toen de zon nog wat lager zakte, moest ik me verplaatsen, omdat ik mijn eigen schaduw en die van mijn statief in beeld kreeg. Ook hier zit tussen foto 2 t/m 5 ongeveer een half uurtje. Na de laatste foto werd het snel donker, tijd om naar de auto te lopen en naar ons hotel te rijden.

Dit was een lange dag met hele mooie momenten.

** Wordt vervolgd **

2 opmerkingen:

  1. Wauw, Annemarie, wat een gaaaave series!
    geweldig om in die eerste vier beelden de bergtoppen steeds meer te zien kleuren en daarbij te zien hoe ook het licht op het meer verandert. De foto's daarna had je al op FB laten zien, maar maken hierbij nu nog meer indruk.
    Je waterval is een mooi 'pauzebeeld' en je tweede serie laat ook heel mooi de verandering van het licht en lucht zien.
    En wat heb je veel geduld om statief met camera zo lang op één plek te laten staan. Het levert je wel supermooie serie op.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige foto's, ik hou van dit soort berglandschappen. En dan heb je geluk met het rustige weer, zodat je die strakke waterpartijen kon vastleggen met de ontzettend mooie spiegelingen. Genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gelezen. Laat gerust een reactie achter (verschijnt na goedkeuring).