Over mij

In deze blog schrijf ik voornamelijk over mijn wandelingen in de natuur en deel ik wat foto's met jullie. Liefde voor de natuur en fotografie is me met de paplepel ingegoten, als kind al struinde ik graag rond tussen bloemetjes en vlindertjes. Daarbij ben ik gek op bergachtige en ruige landschappen. Mijn ouders filmden en fotografeerden ook, en ik had dan ook al jong een eigen camera'tje. Af en toe plaats ik wat foto's van momentjes buiten de natuur, maar waarvan ik denk dat ze leuk/mooi zijn om met jullie te delen. Mijn foto's maak ik met een SonyA7III en diverse lenzen van Sony. Macrofotografie en landschapsfotografie zijn mijn grote uitdagingen. Sinds maart 2023 heb ik ook nog een zgn. bridge-camera, de Sony RX10 mark 4.

16-05-2024

De eerste maanden van 2024

Ondanks dat ik sinds afgelopen zomer een blogpauze heb ingelast, wordt mijn blog regelmatig bekeken, zo blijkt uit de statistieken. Dit heeft mij doen besluiten, eens in de zoveel maanden toch wat foto's te posten, met een kort verhaaltje er bij. 

Dus laten we beginnen met januari 2024. Wie mij een beetje kent weet, ik ben gek op echt winters weer, vorst met een zonnetje, of een dikke sneeuwbui die een wit tapijtje neer legt. Helaas zijn dit soort dagen zeldzaam tegenwoordig, maar gelukkig kon ik even genieten van de paar korte winterse momenten. De onderstaande foto's zijn gemaakt in de Amsterdamse Waterleidingduinen.







Een ander leuk moment was een bezoekje aan de zeehonden, die regelmatig in Katwijk langs de uitwatering liggen. Ze stoorden zich niet aan de wandelaars en enkele fotografen, die overigens allemaal op gepaste afstand bleven. Dat is ook wel eens anders.













In maart ging ik samen met een fotomaatje naar het oosten van het land, op zoek naar de blauwe Heikikkers. Helaas, ondanks dat we eerder waren dan vorig jaar, was de "blauwe" periode al voorbij. Het nam niet weg dat we een heerlijke dag in de natuur hadden, en onze aandacht maar hebben gericht op het maken van ander beeldmateriaal. En na lang zoeken vonden we ook nog een kikker. Onderweg hebben we ook nog een stop gemaakt bij Eemnes, om de Grutto's te bezoeken. Het weekendje leverde aardig wat foto's op, die ik nog steeds verder moet uitzoeken.





En met de komst van de lente kwam ook de macrolens weer eens tevoorschijn. Het viel nog niet altijd mee, want er stond vaak veel wind. Maar het plezier in het "buikschuiven" tussen de bloemetjes was er wel weer, dus ik hoop dit de komende maanden weer wat meer op te gaan pakken.









Tot zover. Voor de zomer probeer ik nog een blog te schrijven.


2 opmerkingen:

  1. Hoi Annemarie,
    dit is wel wat meer dan 'een paar plaatjes'. Fijn dat je hier weer beelden laat zien.
    De winterserie van de AWD is ontzettend mooi. Bij foto 3 heb je wel heel bijzonder licht. Zeehondjes spreken altijd aan, leuke serie. Van de voorjaarsbloemen maakte je fijne, zachte beelden.
    Kortom: ik heb je foto's met veel plezier bekeken.

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi overzicht. Veel onderwerpen die ik zelf ook heb gefotografeerd in de eerste maanden van het jaar. Ik zie bij jou de duinviooltjes, daar had ik zelf wel wat meer tijd in kunnen steken, maar ik herinner mij dat het steeds heel hard waaide (zand en bewegende bloemen) en ik het maar liet gaan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gelezen. Laat gerust een reactie achter (verschijnt na goedkeuring).