Over mij

In deze blog schrijf ik voornamelijk over mijn wandelingen in de natuur en deel ik wat foto's met jullie. Liefde voor de natuur en fotografie is me met de paplepel ingegoten, als kind al struinde ik graag rond tussen bloemetjes en vlindertjes. Daarbij ben ik gek op bergachtige en ruige landschappen. Mijn ouders filmden en fotografeerden ook, en ik had dan ook al jong een eigen camera'tje. Af en toe plaats ik wat foto's van momentjes buiten de natuur, maar waarvan ik denk dat ze leuk/mooi zijn om met jullie te delen. Mijn foto's maak ik met een SonyA7III en diverse lenzen van Sony. Macrofotografie en landschapsfotografie zijn mijn grote uitdagingen. Sinds maart 2023 heb ik ook nog een zgn. bridge-camera, de Sony RX10 mark 4.

08-05-2023

Blauw en roze

Het is er weer tijd voor, voor de Boshyacintjes. Misschien een lekker afgezaagd onderwerp, maar ik had er wel weer zin in.  En zo besloot ik voor één keer mijn hardlooprondje op donderdagochtend over te slaan en stapte in de auto om op zoek te gaan naar blauw.



En zoals jullie zien, ik heb ze gevonden. In dit natuurgebiedje staan ze niet alleen in het blauw, maar er zitten ook roze bloemen tussen. En tsja, waar ga je beginnen, in deze zee van bloemetjes moet je maar net jouw fotomodelletje zien te vinden.




 
Languit liggend over het pad probeer ik een aardig beeld in mijn zoeker te krijgen. Los van de eerste foto's, levert het me ook een paar leuke gesprekjes op met andere wandelaars en fotografen. Maar over de foto's ben ik nog niet tevreden. Ik heb mijn macrolenzen duidelijk veel te lang in mijn tas laten zitten. 

Ik neem even pauze. Er staat een bankje in de zon, tijd voor koffie en een broodje. Ondertussen laat ik mijn oog nog eens over alle bloemetjes gaan. De meeste Boshyacintjes zijn blauw maar in dit stukje bos staan er behoorlijk wat roze exemplaren tussen. Ik zie er een paar, die ook nog een beetje tegen een klein heuveltje groeien. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.






Om één of andere reden lukt het met de roze bloemetjes vandaag een stuk beter. Mede omdat ik mijn macrolens wissel voor een Helios 44-2, beginnen het eindelijk een beetje de schilderachtige plaatjes te worden die ik in mijn hoofd heb.

Uiteindelijk ga ik tevreden naar huis.

De volgende ochtend ga ik met een vriendin op zoek naar het Oranjetipje en andere fladderaars. We zitten al vroeg op de fiets, het is heerlijk weer, maar .... er fladdert gewoon helemaal niets. Wat we wel zien zijn Boshyacintjes. We besluiten daar maar een poosje tijd aan te besteden.




Vandaag lukt het wat beter met de blauwe bloemetjes. Zelfs een helemaal niet scherpe foto heeft wel iets. 

Na een tijdje begint het te waaien en betrekt de lucht. We lopen naar onze fietsen, hebben ze zelfs al van het slot, en opeens, zien we toch een Oranjetipje fladderen. Hij gaat op een pluizige bloem zitten en doet z'n vleugeltjes dicht. Wij halen de camera's weer uit de tas en gaan in het gras liggen wachten tot het moment dat de vleugeltjes weer open gaan.



Maar helaas, ons wachten wordt niet beloond. Misschien vanwege de naderende bui, maar het Oranjetipje blijft roerloos zitten. Uiteindelijk gaan we maar naar huis. Dit is het voor vandaag.

4 opmerkingen:

  1. Wow, wat een prachtige foto's Annemarie. Echt super!
    Tot mijn verrassing zag ik dit voorjaar voor het eerst boshyacinten bij ons in het park. Zo mooi. Ik heb ze alleen niet zo mooi als jij op de foto kunnen krijgen. Volgend jaar hopelijk een nieuwe kans.

    Groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wonderful images !!
    Greetings Lasse, Sweden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best herkenbaar, dat je na verloop van tijd met de macro er weer "in" moet komen.
    Maar dat is jou in dit mooie gebied met die prachtig blauwe gloed over de aarde, best wel gelukt. Uiteindelijk laat je hier een prachtige serie dromerige beelden zien.
    En het toetje mag er ook zijn: heel mooie platen van het oranjetipje (weliswaar zonder oranje, maar evengoed mooi!).

    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wonderful photos. Love the bock in the flower photos.
    Great work,
    Greetings Lasse Sweden

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog hebt gelezen. Laat gerust een reactie achter (verschijnt na goedkeuring).